AİLE HUKUKU

ÇEKİŞMELİ BOŞANMA DAVASI

Çekişmeli boşanma, boşanma avukatı

Çekişmeli boşanma davası, herhangi bir konuda anlaşma sağlayamayan tarafların başvurmaları gereken boşanma türüdür. Anlaşmalı boşanmada velayet, nafaka, tazminat, mal paylaşımı gibi tüm konularda anlaşma sağlanarak boşanılabilmekte iken çekişmeli boşanmada tarafların bu saydıklarımızdan en az birinde anlaşamamış olmaları durumunda çekişmeli boşanma davası açmaları gerekmektedir. Çekişmeli boşanma davalarında, haklılığın ortaya konması, lehinize olan tüm durumların konusunda uzman boşanma avukatına anlatılması, herhangi bir ayrıntının atlanmaması, tanık seçimi gibi hususlar en iyi sonucun alınması bakımından son derece önemlidir.

Boşanma Davalarına Bakan Mahkeme
Boşanma davalarına aile mahkemeleri tarafından bakılmaktadır . Ancak aile mahkemesinin bulunmadığı yerlerde, boşanma davaları asliye hukuk mahkemeleri tarafından görülür

Boşanma Davası Masrafları - Çekişmeli Boşanma Avukat Vekalet Ücreti Nekadar
Boşanma davası masrafları, boşanma davasının anlaşmalı boşanma ve ya çekişmeli boşanma olması, tarafların aynı şehirde yaşayıp yaşamamaları, taraflardan birinin yurtdışında bulunması, davada dinletilecek tanık sayısı, davadaki taleplerin türü, davada ileri sürülen sebeplerin bilirkişi incelemesini gerektirip gerektirmemesi gibi birçok unsura göre değişkenlik göstermektedir. Bu nedenle masraf ve ücretler konusunda sağlıklı bir bilgi verilebilmesi için somut olayın şartlarının bilinmesi, bunun doğrultusunda değerlendirme yapılması gereklidir. Anlaşmalı boşanma davalarında, boşanma davası ücret ve masraflar, tarafların uzlaşması doğrultusunda davayı açan taraf / karşı taraf ya da her iki tarafça ortak olarak ödenebilmektedir. Çekişmeli boşanma davası avukat vekalet ücreti hakkında bölgenizde bulunan bir boşanma avukatı ile görüşmenizi tavsiye ederiz.

Çekişmeli Boşanma Davası Nekadar Sürer

Çekişmeli boşanma davaları süreç bakımından taraflar için çok yıpratıcı olmaktadır. Dilekçeler ve cevaplar ortalama 1.5 - 2 ay gibi bir süreç almaktadır. Genellikle ilk duruşma 2-3 ay sonrasına verilmektedir. Bir boşanma avukatı ile hareket ederek boşanmaya sebep olan iddalarını ispat etmesi halinde çekişmeli boşanma davaları ortalama 1 - 2 yıl sürebilmektedir. Bir çok kişi boşanma için avukat tutmak zorunlu mu sorusunu sormaktadır. Çekişmeli boşanma davalarında bir boşanma avukatı ile hareket edilmez, hukuki süreç takip edilmez ise çekişmeli boşanma davası 3-4 yıl bile sürebilir.

Boşanma Davası Açan Erkeğin / Kadının Hakları Nelerdir ?
Boşanma davası açıldıktan sonra ayrı yaşama hakkı,
Çocuklar için tedbir nafakası ve iştirak nafakası hakkı,
Eşlerin kendileri için tedbir  ve yoksulluk nafakası hakkı,
Boşanma davasında tazminat hakkı,